На гору Лису

Немаркований
Довжина пішохідної частини маршруту у дві сторони –12 км
Перепад висот – 672 м

Стартуйте від розвилки за металевим автомобільним мостом в с. Новий Мізунь. За розвилкою угору – русло ріки Мізунки. Обираємо шлях в лівий бік - на гору Лису. Зверніть увагу, що поблизу мосту, за 300 м від вузькоколійки б’є джерело мінеральної води «Горянка».

Прямо по дорозі - будівля санаторію «Джерело Прикарпаття», що зараз не функціонує. За радянських часів саме тут лікували місцевими мінеральними водами. Коло сільської церкви натрапляємо на розвилку –тримаємося дороги вліво – на гору Лиса. Через 300 м – знову розвилка: до гори Лисої беремо вправо. Дорога здіймається вгору та далі йде вузьким хребтом в південно-західному напрямку, за витоками потічка – поступово повертає на захід, далі – на південь. Здолавши крутий підйом, опиняємося на горі Ступа (1060 м). Рухаємося хребтом і безлісим плаєм на південний схід до вершини гори Лиса. Справа – долина потоку Лисинця, зліва – потоку Дядич.

Здіймаємося на вершину гори Лиса (1159 м), де знаходиться могила жінок повстанців, яких розстріляли НКВД-исти. Місцеві люди бояться там вирубувати ліс, збирати гриби тощо. Тут же – велике чистилище-жертовник язичників X ст. Гору Лиса також називають горою відьом. Старожили розказують страшні історії про це місце, нібито на свято Івана Купала сюди зліталися табуни відьом звідусіль. Із вершини гори відкривається захоплююча панорама. Далеко на півдні в мерехтливій синяві здіймаються масиви Ґорґан: Яйко-Ілемське і Ґорґан-Ілемський, лівіше за ними – вершини Ігровець і Сивуля. У західному напрямку височіє гора Хом. З гори також ведуть дороги на північний схід – до села Новошин, на південний схід – в долину Свічі і до колиби в урочищі Шандра. Південно-західний плай хребтом веде в сторону с. Мислівка. Повертаємось у село Новий Мізунь маршрутом підйому.